السبت، 29 ديسمبر 2012

قال أتحبيننى وأنا مجنون؟ كلمات الفيلسوووف الشاعر



قال أتحبيننى وأنا مجنون؟
كلمات الفيلسوووف الشاعر

&&&&&    &&&&&    &&&&&   

قال لهـا اتحبيـــننى وانا مجنــون
وهناك غيرى عقـلاء كثيرون يانور العيــون ؟


فقالت لقد احببت فيك الهــوى والجنــــون
اوليس الناس احرارا فيما يعشـــقون ؟


قال لكنك النــاس يصفونك بالعاقلة الحنـــون
وانا لا اعرف حتى الزيتون من الليمون؟


قالت فما المشكلة اذا !!! و لاتحمل الهمـــوم
فكـلا الصنفين مخـــلل والناس منه يأكلون ؟


قال لكننى لا اعرف ان كنت فى الصاله ولا غرفة النوم
وهل انا أتيت من سوهاج ولا جئت من الفيوم ؟


قالت لايهمنى يا حبيبى وسوف اعطيك جزءا من الدماغ
صغيرا او كبيرا او بقرش صـــاغ ؟


قال لكن اخاف عليك يا قلبى يجى لك صداع
او حاجه تانيه وممكن يغلطوا ويقطعوا لك صبــاع ؟


قالت يا نن عينى انا كلــى فداك
كفاية نتجــوز بعض واقضــى عمرى معاك ؟


قال لها بعد العمليه كده بقيت انا تمــام
وشاكر لك فضلك والدكتور الهمام ؟


قالت له حمد الله على السلامه ياغالى يا ابن خالتى
ولا انت تبقى عمى ولا انت ابن والدى ؟


قال سبحان الله العلى العظيم
وصدق اللى قال المجانيين فى نعيم ؟


قالت له هاتتجوزنى امتى ياروح القلوب
ويكون شهر العسل فى سفاجا او قليوب ؟


قال روحى كده وانت كلك عيوب
وزى العبيطه ولا بسه مريله من غير جيوب ؟

 
&&&&&    &&&&&    &&&&&   


اتحبيننى وانا مجـنون كلمات مجدى عيسى الابـــانى
كوميديا ســــــــــــــاخرة ..............................
ارجــــــــو ان تعجبـكم كلماتى ولكم عاطر تحيــــــاتى

ليست هناك تعليقات:

16 . أحلم أوعــــــى الحلم يضيع كلمـــــــات الفيلســـــوف الشــــاعر

16 . أحلم أوعــــــى الحلم يضيع كلمـــــــات الفيلســـــوف الشــــاعر &&&&&&&&&&&&&a...