الثلاثاء، 24 مارس 2015

28 أمتى أنا نسـيتك يا أمى ــ كلمـات الفيلسـوف الشــاعر




28 .يا أمى أمتى أنا نســـــيتك 
كلمـــات الفيلســــــوف الشــاعر
&&&&&&&&&&&&&&&&

1
أمتى أنا نسيتك أمتى ياست الكل
يا أمى ياطيبة يا أم قلب ابيض زى عود الفل
أشيلك دايما يا حنينه على راسى وراس الكل
وأبتسامتك منوره على وشك ياست الكل

&&&&&  &&&&&  &&&&&&

2
أمتى أنا نسيتك ده أنا عطشان
ليك يا روحى يا أم وش بشوش وكله حنان
لما جيتى تمسحى دمعتى وأنا زعلان
وفى عز البرد تغطينى لما أكون بردان

&&&&&  &&&&&  &&&&&&

3
أمتى أنا تسيتك وحضنك الدافى يا أمى
وتطبطبى عليه كده بشويش وتضمى
وكلنا نقعد حواليكى فى الافراح وتلمى
ولما أكون زعلان بلمسة أيديك بأنسى أنا همى

&&&&&  &&&&&  &&&&&&

4
أمتى اأنا نسيتك يا أمى وكل المصريين
الحنيه كلها أنت وفين الاقى زيك فين
دى الجنة تحت أقدامك يا ضى العين
ربى يرحمك ويرزقك الفردوس وعليين

&&&&&  &&&&&  &&&&&&

5
أمتى أنا نسيتك يا أم قلب أبيض وجميل
والحلو بيميل عليه وحبك له الف دليل
سهرانه تدعى لنا ربنا بالفلاح طول الليل
وتداوى التعــــــبان مننا واللى قلبه عليل

&&&&&  &&&&&  &&&&&&

6
أمتى أنا نسيتك أنت يا أمايه
والقاعده ما تحلى الا معاك والسهرايه
ده أنا بأعشـــــقك وربنا جعلك لنا آيه
لسانك بينقط عسل حكايتك أيه بس ويايه

&&&&&  &&&&&  &&&&&&

7
أمتى أنا نسيتك ده انا بحبك وربنا المعبود
يطـــــــول لنا عمرك وتجوزى محمود
وتحنى شعرك كله البيض وحتى السود
والهنا يسكن دارنا دايما والفرح يعود

&&&&&  &&&&&  &&&&&&

أرجــو أن تعجبكـــــم كلمـاتى ولكم عاطـــــــر تحيـــاتى
أمتى أنا نســـيتك يا أمى ــ من ديــوان نثرت لك حــروفى

ليست هناك تعليقات:

16 . أحلم أوعــــــى الحلم يضيع كلمـــــــات الفيلســـــوف الشــــاعر

16 . أحلم أوعــــــى الحلم يضيع كلمـــــــات الفيلســـــوف الشــــاعر &&&&&&&&&&&&&a...