الاثنين، 6 ديسمبر 2010

أخطـــف وأجــــرى





من اجمل أشعار الشعر الحـلمنتيــشي   ـ أخطـــف وأجــرى 




ان كنت حــبيبى لا تتركـنى ،  هات لى باكــو لبــان
وخلينــى ارقـص واغــنى انا اصـــلى بنص لســـان
ولو كان خلص من عندك روح هات لى من الدكــان

*  *  *  *  *  *




ان كنت حـبيبى لا تتركــنى هــات لى كـام فســـتان
و تجيب معاك شــنطه وجزمـــه ، وكمان وبارفــان
اشــتقت الى فلوســك الحــلوه ، دى احسن برهــان

*  *  *  *  *  *



ده انت حـبيب  روحــى اللى بحبه يا اغلى انســان
علمــنى  ولـــف بيه العالم والكــون وفى كل مكـان
فانا  لن اتركك ابدا  وفلوســك الحــلوة دى يامـــان

*  *  *  *  *  *



اشتقت إليك فعلمنى ألا أشتاق الا الى جيبك جـنبه بأشعر بامـان
إن كنت حبيبـــى فساعدنى كى اذهب بعـــيدا معك عن الاحــزان
و طـوف بيه الدنيـا يا حبيبـى الفارس وانا خلفك  فوق اى حصــان

*  *  *  *  *  *



علمنى كيف هبرت اراضى الدوله وفلوس البنك ده انت جنــان
يا من صورت ليه الدنيا ، كالمــول والسـوبر ماركت والدكــان
آخذ منها  كــل ما احتــاج  ، وفى الاخر الاقيــك  بقيت فلســان

*  *  *  *  *  *



لا شــك  أن الحب شئ رائع و جميل ،  بدايته ميلاد حيـــاة  مديــده ، ونهايتــه راحــة ابديــه   ،  ههههههههه ولكــم تحيــاتى

ليست هناك تعليقات:

16 . أحلم أوعــــــى الحلم يضيع كلمـــــــات الفيلســـــوف الشــــاعر

16 . أحلم أوعــــــى الحلم يضيع كلمـــــــات الفيلســـــوف الشــــاعر &&&&&&&&&&&&&a...